Загальні статті / Харків

Який напій стає найпопулярнішим у "залізній птиці"?

5 лютого 2023, Загальні статті

Який напій стає найпопулярнішим у "залізній птиці"?

Доводилося читати, що як тільки літак досягає крейсерської висоти, вуха пасажира чутимуть фоновий шум у межах 80-85 децибелів, залежить від того, як близько до двигуна ти сидиш.

Цей шум пригнічує нашу здатність адекватно відчувати смак.

Що й зрозуміло, адже взагалі немає нічого природного в тому, щоб людина сиділа в кріслі над хмарами, так?

Однак цей шум по-різному впливає на сприйняття різних продуктів.

Наприклад, в деяких продуктах є умами, білковий смак, який ми відчуваємо в чистому вигляді в глутаматі натрію.

Ви куштували чистий глутамат натрію? Я пробував чистий глутамат натрію. На одному із ринків Ташкента. Це просто дуже смачно. Сила волі потрібна залізна як великий Тимур, щоб змусити себе припинити «пробувати» ці білі кристалики, так оманливо схожі на звичайну сіль, коли вже не пробуєш, а відкрито жреш.

На Заході продукти, багаті на смак умами, це, наприклад, міжнародний мегахіт пармезан. А також... помідори.

Відповідно умами є і в томатному соку. А також – у вустерському соусі, і обидва вони входять до складу правильної «Кривавої Мері».

Що дивує 99,99% співвітчизників, впевнених, що для цього коктейлю достатньо томатного соку і горілки, а "Дівниця Маша", тобто безалкогольний варіант Bloody Mary, це просто томатний сік; ну з селера. Але щоб якийсь соус?.. Зроду не чули.

У 2015 році дослідники з Корнельського університету зуміли розібратися в тому, як підвищений шум у літаку впливає на здатність людей відчувати умами. Учасники експерименту сиділи в лабораторії і мали оцінити міцність серії прозорих напоїв, кожен з яких містив один із п'яти базових смаків, представлених у трьох різних концентраціях. Кожен із розчинів дегустували у тиші, а також – слухаючи записаний шум у салоні літака.

Так ось, інтенсивність розчину умами була оцінена значно вищою, коли фоновий шум підсилили. Навпаки, насолода відчувалася менше, а на солоний, кислий і гіркий смак шум не впливав.

З урахуванням таких результатів компанія British Airways у 2013-му році запровадила меню на основі умами.

А компанія Річарда Бренсона, Virgin Aclantic Airvays, взагалі попросила пасажирів вибрати один із п'яти кубиків з різними смаками – гірким, солодким, солоним, кислим та умами, – щоб приготувати у повітрі ідеальний коктейль.

Мені подобається цей Бренсон. Це ж він написав у своїй книзі, що обожнює, коли його погано обслуговують, бо саме у ці моменти він розуміє, як не треба.

І тут прозорливий читач, звичайно, запитає, мовляв, а чому гучний шум впливає на одні смаки і не впливає на інші?

А я вам відповім – не знаю. І наука, схоже, поки що теж не в курсі справи.

Так, здається, каже персонаж у якомусь новорічному фільмі. "Карнавальна ніч", чи що? Ніколи не дивився.

Як би до не було, залишається головне: гучний шум послаблює солодкий і солоний смак, але водночас посилює смак умами.

Виходячи з цієї логіки, до раю повинні подавати Bloody Mary. А ось хто пив на землі чудову каву капучіно з корицею гарячіше - тому дорога в інше місце, зовсім інше місце.

Так-так, прямо в туди. Те саме слово.

Переглядів: всього 617, з них 6 сьогодні

Коментарі (0) додати →

Додати коментар

Хочете щось додати? Легко!
Ви не зареєстровані та/або не авторизовані на сайті.
Ваше повідомлення з'явиться на сайті тільки після перевірки модератором.
Зареєструйтесь – це дуже просто!
e-mail або ICQ або телефон або ... (на сайті не показується!)


Дорогі друзі!
Звертаємо вашу увагу, що у коментарях заборонено:

  • вживати нецензурні висловлювання та слова. Допускається відтворення лайок без особистісної спрямованості, за умови заміни не менше однієї літери слова значками *&# та іншими
  • розміщувати тексти, що суперечать законодавству України або закликають до його порушення
  • зловживати кнопкою Caps Lock, тобто. писати коментарі великими літерами. Такі висловлювання будуть видалятися
  • ображати інших учасників обговорення, авторів текстів на сайті та й взагалі ображати
  • розміщувати тексти, що містять пропаганду або агітацію, що порушують соціальну, расову, національну, статеву чи релігійну ненависть та ворожнечу
  • розміщення рекламних повідомлень (крім розділу «Дошка оголошень»), а також рекламних фраз у підписи або імена користувачів
  • обговорювати дії адміністрації (представників) сайту.

Кожен коментатор несе повну відповідальність за розміщену ним інформацію. За дворазове порушення правил коментування користувач може бути «забанен», тобто позбавлений можливості залишати коментарі на сайті. Причому назавжди.

Адміністрація сайту не несе відповідальності за зміст повідомлень, за винятком повідомлень, що розміщуються представниками сайту.